Daftarlah sebagai ahli website ini di sini

28 July 2012

Maksud “TA’ MELAYU HILANG DI-DUNIA”



“TA’ MELAYU HILANG DI-DUNIA”
“Hendak Tahu Siapa Dirimu, Carilah Agama-mu, Hendak Kenal Siapa Dirimu, Carilah Bangsa-mu.”
Ini singkatan MIM. LAM. ALIF. YA. WAU= MELAYU


MIM: Muhammad
LAM: Laksanakan
ALIF: Ajaran
YA: Yakini
WAU: Wahyu

Jadi ingat.. KITA MELAYU ADALAH UMAT MUHAMAD YANG MELAKSANAKAN AJARAN YAKINI WAHYU (HUKUM ALLAH DALAM QURAN). Jangan pecah belah.

Hai Anak Melayu sekelian!

Kalian merupakan dari bangsa yang besar, bangsa yang hebat. Tidak mengetahui tidak bermakna Melayu itu lemah, Melayu itu mundur. Kaji dan selami sejarah leluhur kalian, dan pasti akan ditemui kekuatan yang tiada tara bandingan.
Melayu bukan lemah, bahkan Melayu itu bangsa penjajah, menjelajah dunia jauh lebih awal dari mana-mana bangsa di dunia ini. Melayu itu bangsa hebat, mencipta ilmu jauh lebih awal dari mana-mana bangsa di dunia ini. Melayu itu tidak malas, melainkan bangsa yang bermaruah dan tidak mahu tunduk kepada penjajah dengan menjadi abdi kepada mereka. Cari, kaji, selami, dalami dan anda pasti akan temuinya.
Kepada golongan pemerintah, ahli politik, ahli akademik dan sesiapa yang rasa bertanggungjawab, marilah sama-sama kita mencari jalan penyelesaian kepada permasalahan ini berdasarkan petunjuk Ilahi, bukan kepentingan politik mahupun peribadi semata.

Adakah kita rela bangsa Melayu yang cukup mulia satu ketika dahulu akan berkubur dengan sebab kealpaan dan kelalaian kita?

Bangsa Melayu perlu dimotivasikan dan perlu kenal asal usulnya..dalam diri meningkat dan mendorong kepada keperibadian intelek..
sebagai contoh : dengan mengetahui sejarah tamadun Islam, kita umat islam merasa bangga dan akan cuba dan berusaha mengulangi sejarah kegemilangan tamadun Islam untuk kali ke-2..
Umat melayu sebenarnya telah dtipu penjajah sekian lama, penjajah telah melenyapkan jati diri bangsa melayu dan mengubah sejarah melayu..sehingga generasi sekarang merasakan hina dan mundur lahir sebagai seorang melayu. Kalau tuan2 faham ilmu psikologi insyAllah tuan2 akan faham maksud saya ini..lebih kurang bentuk perang saraf jugalah untuk kesannya.

Jika kita MELAYU bersatu, tiada siapa dapat merobohkan tembok-tembok MELAYU di bumi MALAYSIA. Bersyukurlah MALAYSIA masih aman dan damai tanpa peperangan. Tanpa pertumpahan darah. Hunuskanlah Keris MELAYU jika kita dicabar. Jangan menjadi seperti boneka yang terus menerus menurut kata bangsa-bangsa asing walau mereka berstatus Warganegara. Perkemaskan diri dengan ilmu di dada supaya kita dapat menepis segala fitnah mereka. Isilah rohani kita dengan Iman dan Taqwa kepada Yang Maha Esa

Dulu penjajah kata orang melayu cerdik sungguh dan tak pandai buat senjata.....buat keris pun bengkang bengkok.....mata nye pun senget ke kiri.....dah ler tak tajam.....asah dengan limau nipis aje.....besi nye pulak berkeping2 dan berlipat2.....

tapi sekali kena rodok perut.....nah kau......terburai segala mala isi perut.....

sekali aje kena hiris, dah biru kejung menggelupur macam ayam betina kena langgar lari..... Hebat keris senjata orang melayu!.

HIDUP MELAYU SERUMPUN!! BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH!!
AYUH KITA BERSATU KEMBALI !!



Muafakat Asas Perpaduan Ummah.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila Pilih Artikel Lain Yang Anda Cari Di Bawah: