Daftarlah sebagai ahli website ini di sini

08 July 2011

Bukti "BERSIH" Didalangi CIA~NED !


Bukti BERSIH Didalangi CIA~NED !

AIDCNews -26/06/11 – Laman web National Democratic Institute atau ringkasnya, NDI mengesahkan bahawa yayasan demokrasi Amerika Syarikat itu menaja dan menyokong BERSIH di Malaysia.
“Program-program NDI di Malaysia ditaja oleh National Endowment for Democracy atau ringkasnya NED”, lapor laman NDI, www.ndi.org.
NDI diketuai oleh Madeline Albright, bekas Setiausaha Negara Amerika Syarikat yang pernah menjadi penyokong utama Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa bekas Timbalan Perdana Menteri itu dipecat UMNO pada 2 September 1998. Klik di sini dan sini
NDI adalah salah satu daripada empat cabang operasi NED.
Selain NDI, tiga cabang NED lagi adalah IRI (International Republican Institute), ACILS (the American Center for International Labor Solidarity) dan CIPE (Center for International Private Enterprise).
Allen Weinstein, pengubal dasar undang-undang NED mengesahkan operasi NED adalah seumpama operasi CIA yang pernah dilakukan sebelum ini.
Anwar Ibrahim dari Malaysia, merupakan salah seorang pemikir NED, badan yang bertopeng demokrasi didalangi Yahudi itu. Klik di sini, dansini
Muhamad Rahimi Osman, bekas Setiausaha Sulit Anwar sebelum ini pernah menunjukkan bukti surat Ketua Umum PKR itu memohon dana daripada NED untuk menghadapi pilihanraya umum ke-12.
Salah satu bengkel NDI kepada AJK BERSIH dan parti pembangkang di Kuala Lumpur
Surat bertarikh 18 Jun 2007 yang ditandatangani oleh Anwar Ibrahim dengan alamat AIA di 585 Grove Street, Suite 135, Herndon, Virginia, 20170 dihantar kepada NED beberapa bulan sebelum PRU-12. Klik di sinidan sini
Hal ini diperkukuhkan lagi bantuan demi bantuan dari salah satu cabang NED, NDI yang membantu memperkasakan parti-parti pembangkang dan NGO-NGO Malaysia pro Anwar Ibrahim.
“Pada bulan Februari 2005, NDI melancarkan program di Malaysia untuk menggalakkan perbincangan terbuka mengenai perkara-perkara perundangan dan kerajaan serta untuk menggalakkan parti-parti politik supaya lebih telus, demokratik dan komunikasi dalam hubungan mereka dengan orang ramai.
“Program ini memupuk dialog antara parti- parti politik dan masyarakat awam (civil society) berkenaan isu-isu reformasi ke arah memperbaiki parti konstituen, mesej pembangunan dan kemahiran berkomunikasi”, lapor cabang NED itu.
Nurul Izzah bersama Liew Chin Tong (bertanda bulat), Pengarah Eksekutif REFSA, satu NGO badan pemikir DAP
NDI mengakui pihaknya telah mengadakan bengkel-bengkel dengan kerjasama sebuah NGO Malaysia yang dinamakan REFSA, salah satu NGO yang menjadi anggota BERSIH untuk melatih kepimpinan dan pengurusan organisasi BERSIH itu.
Latihan NDI dijalankan secara berkala di Malaysia, mulai dari tahun 2005, 2006 dan 2007 untuk menghadapi Pilihanraya Umum (PRU) Malaysia pada tahun 2008.
REFSA adalah nama singkatan kepada Pusat Penyelidikan Untuk Kemajuan Masyarakat (Research for Social Advancement), sebuah NGO Malaysia yang beralamat di 4A, Jalan Sepadu, Taman Bersatu, Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur yang dianggap badan pemikir DAP, diketuai oleh YB Liew Chin Tong, Ahli Parlimen DAP, Bukit Bendera, Pulau Pinang. Klik di sini dan sini
Selain REFSA, badan-badan NGO yang menganggotai BERSIH adalah Amnesty International Malaysia (AIM), All Women’s Action Society (AWAM), Centre for Independent Journalism (CIJ), Komuniti Masyarakat (KOMAS), Persatuan Kesedaran Komuniti Selangor (Empower), Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Women’s Aid Organisation (WAO), Writers’ Alliance for Media Independence (WAMI), Majlis Peguam dan lain-lain.
Mohamad Sabu dan Syed Azman wakil dari PAS mengadakan perbincangan dengan Ambiga Sreenevasan, Pengerusi BERSIH 2.0 dan Maria Chin Abdullah (EMPOWER)
Kebanyakan badan-badan NGO di atas disponsor oleh dana Yahudi, NED dan Open Society Institute (OSI), kepunyaan penyangak matawang Yahudi, George Soros. Klik di sinisini dan sini
“Pada bulan Julai 2005, NDI menganjurkan bengkel peringkat kebangsaan kepada pemimpin parti untuk reformasi pilihan raya. NDI telah menjalankan bengkel-bengkel di seluruh Malaysia untuk menggalakkan reformasi pilihan raya dengan kerjasama REFSA (Research for Social Advancement), salah satu NGO yang menjadi urusetia BERSIH.
“Pada tahun 2006, NDI menjalankan bengkel untuk BERSIH yang memberi tumpuan kepada memperbaiki pelan tindakan setiap peserta atau parti politik organisasi tersebut .
“Pada tahun 2007, NDI dan BERSIH mengadakan beberapa siri bengkel di wilayah politik yang diabaikan di Sabah dan Sarawak untuk mendidik semula aspirasi berpolitik”, lapor laman NDI. Klik di sini


Muafakat Asas Perpaduan Ummah.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila Pilih Artikel Lain Yang Anda Cari Di Bawah: