Daftarlah sebagai ahli website ini di sini

12 September 2013

Bukti ajaran Syiah menghalalkan pembunuhan ahli sunnah wal jamaah


‘Jika diteliti kitab2 karangan ulamak Syiah, mereka memang menganggap golongan sunni adalah kafir dan darahnya halal untuk dibunuh.. terbukti di negara2 spt Pakistan, malah di Iraq sendiri berlaku pembunuhan orang orang Islam yang berpegang teguh pada Ahli Sunnah Wal Jamaag (sunni) (selepas kejatuhan Iraq)

1. Mullah Baqir Majlisi (dianggap penutup kepada Ulamak Hadis.. kira alim besar Syiah la ni) berkata : ““Ketahuilah, ungkapan lafaz syirik dan kufur kepada orang yang tidak beritikad dengan keimaman Ali dan para imam dari anak cucunya a.s. dan kelebihan mereka mengatasi orang lain menunjukkan mereka itu kekal di dalam neraka.” (Bihar al-Anwar jilid 23 halaman 390)
Ahlus Sunnah tidak beri’tiqad bahawa Imam itu adalah salah satu rukun Islam.. sebaliknya Syiah menganggap ianya daripada rukun Islam.. maka, sudah tentu Ahlus Sunnah mengingkari pendapat mereka.. maka jatuhlah syirik dan kufur (spt mana kenyataan ulamak besar mereka itu)
2. beliau menjelaskan lagi dalam halaman 391 kitab yg sama, jilid yg sama : ““Syi`ah Imamiyah sepakat tentang orang yang mengingkari imamah salah seorang imam dan membantah ketaatan yang diwajibkan Allah kepadanya (imam) sebagai kafir sesat yang selayaknya kekal di dalam neraka”.
3. “Daripada Daud bin Farqad, katanya aku bertanya kepada Abu Abdullah a.s.: Apakah hukumnya membunuh al-Nasibi- maksudnya ahli sunnah? Jawabnya: Halal darahnya, tetapi aku ingatkan engkau jika dapat hempapkan dinding atasnya atau engkau lemaskannya di dalam air maka lakukanlah supaya tidak dilihat oleh orang lain. Aku bertanya lagi: Apa pendapatmu tentang hartanya. Jawabnya: Binasakanlah apa sahaja yang engkau dapat lakukan.” (`Ilal al-Syara’i` halaman 601 cetakan Najaf)
Ini antara kenyataan yg menghalalkan darah ahlus sunnah..
4. “Harus membunuh mereka (Ahli Sunnah) dan harta-harta mereka adalah halal.” (al-Anwar al-Nu`maniyyah (2/307)
Ini kenyataan Ulamak Syiah bernama Nikmatullah Al-Jazairi… Bahkan ada lagi kenyataan2 yg sangat mengenjutkan terhadap ahlus sunnah :
5. ““Penjelasan tentang al-Nasibi (ahlus sunnah) dan keadaannya dapat dijelaskan dengan dua perkara berikut: Pertama, maksud al-nasibi mengikut dalam hadis-hadis adalah najis, dia lebih jahat daripada Yahudi, Nasrani dan Majusi malah dia adalah kafir, najis mengikut ijmak ulama Imamiyyah.” (al-Anwar al-Nu`maniyyah 2/306)
Mereka menganggap ahlus sunnah sebagai najis? Sedangkan ahlus sunnah pun tak pernah menganggap org bukan Islam sebagai najis…
6. ““Demi Allah wahai Abu Hamzah, sesungguhnya manusia itu, kesemuanya anak pelacur melainkan Syi`ah kita.” (ar-Raudhah : 431)
Ini kenyataan daripada Ulamak Besar Syiah juga iaitu al-Kulayni..
Ini adalah gambar peristiwa pembunuhan ulamak sunni di Pakistan.. dipercayai oleh puak Syiah :
Walaupun mungkin ianya dilakukan oleh ekstrimis Syiah (pelampau), namun, kalau tidak ada fatwa kekafiran sunni dan halalnya darah sunni oleh Ulamak Besar Syiah, maka memang tak boleh disabitkan kepada Syiah… ini dah jelas2 Ulamak Besar mereka menyatakan sunni itu kafir dan darah serta harta mereka halal untuk dibunuh syiah.

Muafakat Asas Perpaduan Ummah.

2 comments:

  1. Saya cabar anda membawa hadis lengkap tersebut dalam bahasa arab dan buktikan yg ianya ada menceritakan perkataan ahli sunnah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila Pilih Artikel Lain Yang Anda Cari Di Bawah: